Curriculum- en assesmentontwikkeling

Curriculum en assessmentontwikkeling
Waarom ontwikkel je een curriculum en wat is een curriculum dan?

Welke curriculumdoelen kunnen worden onderscheiden? Welke curriculumniveaus zijn er? En welke verschijningsvormen kan een curriculum hebben?

Theorie – Praktijkvoorbeeld: waardenvol opleiden– Reflectie en discussieVerder lezen

Hoe maak je een goed curriculum?

Welke ontwerpbenaderingen kunnen worden onderscheiden? En hoe kan worden geanticipeerd op een succesvolle implementatie van een curriculum?

Theorie  – Praktijkvoorbeelden: 1) Curriculumontwikkelign bij de lerarenopleiding economie van Fontys 2) Curriculumontwikkeling, wat wordt er nu écht anders? –  Reflectie en discussieVerder lezen

Hoe borg je de kwaliteit van een curriculum?

Welke kwaliteitscriteria kunnen worden onderscheiden? En hoe kan bewijs van kwaliteit worden verzameld?

Theorie – Praktijkvoorbeelden – Reflectie en discussieVerder lezen

Hoe toets je of de doelen van het curriculum worden bereikt?

Hoe geef je een proces van kwaliteitscontrole hierop vorm? En welke kwaliteitscriteria hanteer je daarbij?

Theorie – Praktijkvoorbeeld 1: kwaliteit garanderen in toetsen en beoordelen – Praktijkvoorbeeld 2: Hoe toets je of de doelen van het curriculum worden bereikt?Reflectie en discussieVerder lezen

Vereniging van Lerarenopleiders