VELON

VELON

Zoeken
Naar de inhoud springen
  • Nieuwe VELON site

Jaargang 2007 (28)

Via de links op deze pagina kun je de artikelen van de aangegeven jaargang inzien.

Nr 1:

  • Doel en vormkenmerken van een ePortfolio … ‘un ménage à trois’?
  • Kwaliteit van binnenuit als sleutel voor professionele ontwikkeling
  • Computer ondersteund samenwerkend leren in de lerarenopleiding
  • Lerarenopleiders maken werk van hun professionele ontwikkeling
  • Het ontstaan en voorkomen van probleemgedrag en de rol van de leraar

Nr 2:

  • Attent op talent op de pabo
  • Het leren van opleiders
  • Wederzijds leren door ervaren docenten en hun opleiders in een masteropleiding
  • Je groeit in het (competentiegericht) onderwijs.
  • Een pedagogisch ethos als basis

Nr 3:

  • Opleiden in de school, kwaliteit voorbij de implementatiegelden
  • Erfgenamen van Berend Brugsma en Ietje Kooistra
  • Waardenvol opleiden op de pabo: over kennis, taal en gouden momenten
  • Elementariseren als multiperspectivisch model voor de onderwijsvoorbereiding
  • e-Portfoliotraject als passend middel bij een duaal leertraject?

Nr 4:

  • Communiceren met verstand van zaken
  • Meertalig onderwijs is beter onderwijs
  • Meer dan rekenen en stage-ervaringen opdoen
  • Verbreding versus verdieping in de LO en bewegingswetenschappen
  • Van Menswetenschappen naar Humane Wetenschappen
  • Het historisch referentiekader: brug tussen kennis en vaardigheden?
  • De leraar: meester over of slaaf van het leerplan

Vereniging van Lerarenopleiders

  • Kennisbasis
    • Kennisbasis 2016-2019
      • Inhoud katernen
      • Reacties en aanvullingen Kennisbasis
  • Tijdschrift
    • Redactie
    • Jaargang 2018 (39)
    • Jaargang 2017 (38)
    • Jaargang 2016 (37)
    • Jaargang 2015 (36)
    • Jaargang 2014 (35)
    • Jaargang 2013 (34)
    • Jaargang 2012 (33)
    • Jaargang 2011 (32)
    • Jaargang 2010 (31)
    • Jaargang 2009 (30)
    • Jaargang 2008 (29)
    • Jaargang 2007 (28)
    • Jaargang 2006 (27)
    • Jaargang 2005 (26)
    • Jaargang 2004 (25)
    • Jaargang 2003 (24)
    • Jaargang 2002 (23)
    • Jaargang 2001 (22)
Ondersteund door WordPress